På den här sidan beskrivs de köpvillkor som gäller när du väljer att köpa en produkt på webbplatsen.

Datainsamling

Du behöver lämna följande uppgifter för att kunna genomföra ett köp:

  • namn
  • fakturaadress (samt leveransadress om denna inte är densamma som fakturaadressen)
  • mejladress

Jag (Anna) kommer att spara dessa uppgifter kalenderåret ut och därefter ytterligare sex år innan jag raderar dem. Det kan hända att jag måste redovisa uppgifterna under den här perioden för Skatteverket i enlighet med den generella dokumentationsskyldigheten. Men utöver det kommer jag inte dela vidare dem med någon annan part (bortsett från PostNord, se rubriken Leverans). Du kan läsa mer om hur den här webbplatsen sparar dina data under ”Integritetspolicy”.

Orderbekräftelse

När du har fullföljt din beställning kommer du att få en orderbekräftelse skickad till den mejladress du angett i kassan. Där står all information om din beställning. Det är ditt ansvar som kund att snarast höra av dig till order@annajca.se om du upptäcker något i ordern som inte stämmer. Får du inte något mejl inom 24 timmar efter att du genomfört en beställning, kolla först bland ”skräpposten” i din mejlkorg och hör annars av dig till mig.

Betalning

Du betalar antingen med PayPal eller Swish.

  • PayPal– du betalar antingen via ditt PayPal-konto eller direkt med ditt kontokort
  • Swish – du betalar samtidigt som du hämtar din order på avstämd tid och plats (Varberg)

Leverans

Jag försöker att skicka din order inom 2 arbetsdagar efter att den kommit in. Därpå tillkommer ytterligare 2-5 dagars leveranstid när PostNord hanterar din order.

Om du inte hämtar upp din beställning i Varberg, kommer jag att skicka den via post. Alltså vidarebefordrar jag dina adressuppgifter till PostNord för att kunna möjliggöra leverans. Mitt ansvar för försändelsen tar slut där PostNords börjar. Om du önskar en spårbar försändelse går det självklart att välja det leveranssättet i kassan. Får beställningen inte plats i din brevlåda kommer den att lämnas vid ditt närmsta postombud. I samband med detta kommer du att få ett SMS eller brevavi med information om hur du gör för att hämta ut paketet. Observera att om du inte hämtar ut paketet inom 14 dagar kommer du att bli debiterad den kostnad som uppstår för att paketet ska kunna returneras till mig.

Är paketet skadat när du får det eller ska hämta ut det från ditt postombud, kontaktar du PostNord direkt och anmäler detta. Hämta inte ut paketet om det är skadat!

I samband med att du genomför ett köp, godkänner du också dessa köpvillkor.